Bij Select Windows, producent en leverancier van onder meer onderhoudsarme kunststof kozijnen voor de particuliere renovatiemarkt, bruist het volop. Nam het bedrijf onlangs nog een 1.500 m² grote nieuwe productiehal in gebruik, richting het 30-jarig bestaan volgend jaar worden ook op verschillende andere fronten nieuwe piketpalen geslagen.
Daarmee onderstreept de vanuit het Noord-Hollandse Zwaag actieve onderneming andermaal de sterke ambitie om onder het motto ‘Mooie kozijnen voor elke woning’ verder te groeien. “We innoveren continu en staan nooit stil”, aldus directeur Amanda Knol.
Sinds 1992 staat de naam Select Windows voor een omvangrijk assortiment kunststof kozijnen voor de consumentenmarkt. Met de profielen van Schüco als basis voorziet het bedrijf voor iedere woning in een stijlvolle, hoogwaardige én duurzame kozijnoplossing. Voor huizen in jaren ‘30-stijl, maar ook voor rijtjeswoningen, appartementen en moderne villa’s.
De kunststof kozijnen voor buitentoepassingen worden binnen de eigen fabriek met behulp van geavanceerde software en met een scherp oog voor detail door een ervaren en gedreven team van 75 medewerkers vervaardigd.
Voorafgaand daaraan voorziet het zusterbedrijf ColorNed ze van de gewenste kleur of structuur. En ook voor alle aanverwante zaken is bij Select Windows alles voorhanden. “We leveren niet alleen het kozijn, maar ook alles eromheen, zoals glas, roosters, sierpanelen en raamdecoratie”, zegt Amanda. “We bieden een compleet pakket, ontzorgen onze partners en kunnen in elke behoefte voorzien.”
Landelijk netwerk van partners
De producten van Select Windows vinden via een divers en zorgvuldig opgebouwd netwerk van zo’n twintig gekwalificeerde partners hun weg naar de eindgebruiker.
De partners van Select Windows bedienen vanuit 21 showrooms in Nederland de particuliere woningbezitters.
“We leveren niet direct aan de markt, maar juist aan specialisten die stuk voor stuk de materie beheersen, actief zijn in een eigen regio en, ook erg belangrijk, qua DNA bij ons passen”, zegt Amanda. “Als die klik er is, ben je welkom bij ons en kun je als ondernemer rekenen op een intensieve ontzorging en ondersteuning. Bijvoorbeeld qua marketing, scholing en management. Daarnaast biedt een samenwerkingsverband aantrekkelijke schaalvoordelen als het gaat om communicatie en promotie, software en inkoop. We doen het samen, binnen de gehele keten. Kennisdeling staat daarbij nadrukkelijk centraal. Zo organiseren we drie keer per jaar een benchmark, waarbij we onze partners bijpraten over nieuwe ontwikkelingen en nieuwtjes met elkaar uitwisselen. Het houdt ons scherp, inspireert en vergroot de feeling met de markt. De mening en wensen van de eindgebruiker zijn voor ons namelijk uitermate belangrijk.”
Uitbreiding landelijke dekking
De afgelopen jaren investeerde Select Windows flink in nieuwe bedrijfsmiddelen en mensen. Anno nu is het tijd voor nieuwe stappen en initiatieven. Te beginnen met een nieuw toekomstbestendig softwarepakket, dat volgend jaar wordt uitgerold. Daarnaast worden de producten van Select Windows via een nauwe samenwerking met tv-programma ‘Weer verliefd op je huis’ van vtwonen het komend seizoen verder gepromoot. Tot slot zet de kozijnenspecialist binnen het franchiseconcept in op een verdere uitbreiding van het dealernetwerk. Vooral in Zeeland, de regio Utrecht, Drenthe, Zuid-Limburg en Oost-Nederland is nieuwe aanwas gewenst. “Op weg naar een landelijke dekking hebben we nog een paar blinde vlekken in te vullen”, meent Amanda Knol. “Dus ben je actief in de kozijnen-, glas- of bouwbranche en denk je met ons een langdurige match te kunnen maken, laat het ons weten. We gaan graag het kennismakingsgesprek aan.”
Dit artikel is ook verschenen in Vakblad Profiel in oktober 2021